fredag 30. november 2007

Pensumsperre


Her sitter jeg - for n-te gang denne uka - med mattebøkene foran meg. Men klarer jeg å lest i disse bøkene? NEI! Hjernen min har pensumsperre, tror jeg. Sukk i n-te...

Ellers er livet som det pleier. Jeg er trøtt og trøtt og atter trøtt. Jeg sover jo som et blinklys, av og på hele natta. Og snorkingen fra gubben ved siden av meg gjør ikke saken noe bedre. Jada, jeg vet at dette høres ut som en klagesang, men hvor skal jeg få ut frustrasjonen da!

Idag har jeg kost meg sammen med en skravlete nevø. Vi har hengt opp julelys på lekehytta, stjerner i vinduene og satt adventstaken på plass. Det ble så koselig at!

I morgen får vi overnattingsgjester. Vi skal passe på to herlige barn noen dager. Det gleder vi oss til. Og så kommer foreldrene mine på besøk, så plutselig er familien nesten fordoblet. Det er godt vi har stort og praktisk hus. Men mattebøkene blir det vel ikke plass til, tenker jeg....

Ingen kommentarer: