onsdag 17. september 2008

Studier, fotball, bowling og Danmark

Back to business. Studiene er i full gang, og jeg kjenner presset mot eksamener allerede. Det er jo faktisk bare 11 uker igjen, og ikke skjønner jeg hvordan jeg skal rekke å lese alt og løse alle oppgaver og innleveringer. Men slik er jo livet som student. Jeg har kommet gjennom alle andre eksamener før med hodet høyt hevet på grunn av gode karakterer. Men stressnivået er der jo likevel. Da er det godt å kunne koble ut med helt andre ting - som fotball for eksempel - eller bowling - eller tur til Danmark...

I helgen var jeg på fotballkamp: Brann - Viking. Ingen vant - og alle var gode venner etterpå. Kanskje like greit. Alle supporterne gikk litt snurtne hjem igjen, men ingen var sinte fordi det andre laget "stjal" poengene.

I kveld skal jeg på min tredje trening med Stavanger Bowlingklubb. Det gleder jeg meg til. Det er så moro å endelig bowle med egne kuler som passer mine fingre! Og så er det så deilig å bare kutte ut tankene på alt annet en stund :-)

Joda - livet er ganske så bra for tiden. Jeg ser fram mot den årlige Danmarksturen. Da skal jeg iallfall koble ut - sammen med venner og familie. Men fram til turen starter, må jeg nok lese matte nesten døgnet rundt. Ja, det er visst student jeg er, ja....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Noen sitater fra en som en gang trodde at du sto for kristne verdier og et verdiggrunnlag som satte medmennesker framfor selvgodhet.
1. Jeg har neppe noen gang truffet en matematiker som var i stand til å tenke fornuftig. (Sokrates)
2. Virkelig visdom er å vite hva en ikke vet.(Sokrates)
Det er sjelden noe menneske har fått meg til å bli så skuffet som du har gjort. Du var høyt opp og respektert, og fallhøyden var dermed stor. Respekten for deg forsvant.

Anonym sa...

Med referanse til verdier og verdigrunnlag, fornuft, visdom og respekt: Fallhøyden må ha vært for høy også for "anonym", for vedkommende må ha slått hodet kraftig i fallet.
a) Hva har dette med "Studier, fotball, bowling og Danmark" å gjøre?
b) Hvis det ikke har noe med det å gjøre, er ikke dette da bare en bitter hets ? - Eller er det et uttrykk for et ego på avveie?

Jeg har ingen rett til å dømme noen. Men om jeg hadde hatt den retten, måte jeg i hvertfall ha vært meget nøye med å kjenne alle fakta, og alle omstendigheter tilkyttet en sak, før jeg uttalte meg.

"På seg selv kjenner man andre best" er det visst noen som har sagt. (tror ikke det var Sokrates).

Anonym sa...

En eller annen annen annonym har vist skremt dama fra nettet......

skammelig!