mandag 14. desember 2009

LÆRER!


Nå kan jeg endelig si det: JEG ER LÆRER!! Etter år med lesing, oppgaver, eksamener og uendelig mange timer frustrasjon, er jeg endelig ferdig med utdannelsen min!! Det er deilig, det :-) Spesielt deilig etter denne høsten som nok har vært den travleste og mest krevende studiemessig. Jeg har tenkt mer enn en gang denne høsten at "dette klarer jeg aldri å gjennomføre", men så har jeg jammen meg gjort det! Jeg er stolt av meg selv, jeg!!! Men jeg er ikke helt ferdig med studiene likevel. Har lyst å studere mer, så jeg har meldt meg på studier etter jul også. Så får jeg se hvor lenge studentlivet frister...

Ellers har jeg det bra. Er fremdeles fryktelig sliten. Skulle så gjerne hatt mer overskudd til mine nærmeste, til venner og kollegaer. Men jeg tror jeg klarer å fortelle dem at jeg er glad i dem og setter pris på dem.

Og så er det snart jul! Den store julestemningen har vært fraværende i disse eksamenstider, men igår fant jeg den! Vi hadde med oss noen barn til Kongeparken og julenissens hemmelige verden. Det var så koselig. Aktivitetene stod i kø for barna, og julestemningen var absolutt til stede. Pyntet med lys overalt, gløgg, juletre, "snø", nisser, juleverksted, pepperkaker... Joda, "alt" var der - bortsett fra det jula egentlig handler om, da. Men det får vi god tid til å konsentrere oss om i jula. Fram til da, får du ha en god adventstid :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerer som lærer!!!!!