søndag 13. januar 2008

Stakkars familien min!!!


Stakkars familien min!!! De har måtte ta imot en del frustrasjoner denne helgen. Frustrasjoner over studentuka på Notodden sammen med forelesere som:



  • ikke har sansen for pc-bruk i dagens digitale verden

  • ikke syns noe om at lærere går likt kledd som studentene/elevene

  • syns at jeg som lærer bør kalles "frøken" for at jeg skal kunne ha respekt i klasserommet


Og nok en gang opplevde vi at avtaler ikke ble holdt. Jeg synes vi kjemper for vår rett og utdanning hele tiden, jeg - altfor mye av vår tid går med til slike ting istedet for det faglige.


Men jeg gir meg ikke. Jeg har nemlig tenkt å bli lærer! Jeg skal bli en lærer som respekterer elevene og som forventer respekt igjen. Jeg vil kle meg i de klærne jeg trives i, og elevene mine skal kunne bruke kun navnet mitt når vi snakker sammen. Og den dagen jeg ikke tillater elevene mine å komme med innspill, tanker og refleksjoner om de emnene vi holder på med, da er det på tide å pensjonere seg...

1 kommentar:

Åse sa...

Min familie har og tatt imot de unødvendige frustrasjonene mine. Er det virkelig sånn det er å være student, eller gjelder det bare oss?