torsdag 7. mai 2009

Vår = eksamen

Jada, det er vår. Er ikke i tvil om det nå. Jo - i løpet av de siste ukene har jeg faktisk lurt på om det ikke er sommer. Men så ser jeg bare på løvetannen på plenen og konstaterer at våren er her ennå.

Et annet sikkert vårtegn er eksamener. Det er ikke noe jeg ser fram til - bortsett fra å bli ferdig med dem, da...
Nå er det siste rest av matematikken som skal i boks. Det er det samme stresset hver eneste gang: Jeg har nok ikke lest nok. Dette klarer jeg aldri å få til. Lurer på når konteeksamen er? Å, kunne jeg bare vært litt mer strukturert underveis! Akkurat nå er periferivinkler, hyperbolsk geometri, funaccitall, matriser og mange andre elementer høyt oppi luften i et virrvarr. Så håper jeg bare at jeg klarer å trekke i de rette snorene for å få fatt i de rette elementene til de rette oppgavene. Det burde vel ikke være så vanskelig, vel....?

Men, men. Ellers er livet greit. Trives fremdeles i Stavanger. Og jeg gleder meg til sommerferie!!

1 kommentar:

Anonym sa...

lykke til med eksamen